Dlaczego inulina zasługuje na uwagę?

inulina

Substancja o tajemniczo brzmiącej nazwie inulina to nic innego, jak wielocukier o szeregu korzystnych dla naszego organizmu właściwości. Najczęściej pozyskuje się ją z cykorii. Inulina z cykorii doskonale zastępuje cukier oraz tłuszczu. W sprzedaży dostępna jest najczęściej w dwóch formach: wygodnego w użyciu proszku oraz pastylek. Obecnie zwraca się uwagę na to, że inulina znajduje zastosowanie w przypadku osób, których problemem jest otyłość oraz choroby dietozależne.

Co jest źródłem inuliny?

Najbardziej powszechna jest inulina z cykorii. Pozyskiwana jest ona jednak również z takich roślin, jak cykoria, topinambur, łopian, karczoch oraz mniszek lekarski. Spore jej ilości znajdują się także w cebuli, czosnku, porze oraz bananach.

Jak inulina z cykorii pomaga walczyć z nadwagą?

Inulina doskonale zastępuje tłuszcz. Z tego powodu producenci żywności o obniżonej kaloryczności chętnie po nią sięgają. Inulinę w proszku można dodawać do deserów, jeśli pozostajemy na diecie. Inulina wpływa na łaknienie, istotnie je hamując. Sprawia, że uczucie sytości się zwiększa. W efekcie o wiele łatwiej jest kontrolować ilość jedzenia, po którą sięgamy w ciągu dnia. 

Inulina prebiotykiem

Inulina jest jednym ze składników błonnika pokarmowego. Nasz układ pokarmowy nie jest w stanie jest strawić. W konsekwencji przechodzi ona przez niego w całości, dostając się do jelita grubego. Tam dochodzi do jej fermentacji. Inulina to prebiotyk, który korzystnie wpływa na rozwój dobrej flory bakteryjnej w naszym układzie pokarmowym.

Jeśli chcesz poznać inulinę jeszcze bliżej, odsyłamy do naszego artykułu „Inulina: cukier idealny dla tych, którzy chcą pozbyć się nadprogramowych kilogramów”.

Dlaczego inulina zasługuje na uwagę?
4.8 (96%) 5 głosów

About